Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Minimiorder är 120 kr inklusive moms. Moms ingår i priset med 25% (6% på litteratur och 12% på livsmedel).
 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden för en beställning är 69 kr med PostNord och 79 kr med DHL.

Vi erbjuder även fler fraktalternativ: Väljer du att hämta paketet på Fabriksvägen 10 i Solna utgår ingen kostnad för frakt (dock utgår 75 kr i expeditionsavgift om paketet ej avhämtas inom 10 dagar). Kostnaden för frakten redovisas i kassan.
 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är 1-4 vardagar. Under högsäsong eller om en vara är slut kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med PostNord och DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget eller om fraktföretaget styr om paket till annat ombud än det som valts, exempelvis pga platsbrist.

För vissa artiklar från följande tillverkare kan det vara längre leveranstider: Pulltex, Riedel, Orrefors och Kosta Boda.

LEVERANS TILL DITT OMBUD

Vi skickar paketen med PostNord eller DHL till ditt närmsta ombud, du väljer själv vilket av dessa fraktalternativ som passar dig bäst. Alternativet att hämta ditt paket vid vårt lager i Solna finns också, då utgår ingen fraktkostnad. Vid små artiklar, såsom vissa korkskruvar, skickas detta i vissa fall som brev.

HEMLEVERANS

Vi erbjuder hemleverans med med både PostNord (rikstäckande) samt Budbee (utvalda städer). När dina adressuppgifter anges i kassan kommer detta leveranssätt upp per automatik om tjänsten finns tillgänglig där du bor. Med Budbee levereras ordern hem till dig på vardagkvällar mellan kl 17-22. När din leverans är bokad får du ett sms från Budbee med leveranstid och en länk för att kunna följa din leverans.

FÖRETAGSPAKET

För företagspaket finns möjligheten att vi skickar direkt till ert företags leveransadress, kostnaden anges i kassan.

Ej uthämtat paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (inom 7-14 dagar beroende på valt fraktsätt), så fakturerar vi dig 195 kr för fraktkostnaderna samt vårt arbete med hantering av varorna. Väljer du alternativet att fraktfritt hämta ditt paket på Fabriksvägen 10 i Solna skall detta göras inom 10 dagar efter att paketet är på plats och du aviserats, därefter utgår 75 kr i expeditionsavgift om paketet ej avhämtats.

Transportskada, defekt vara eller fel leverans

Om er leverans är transportskadad eller defekt behöver ni göra en reklamation till vårt kundcenter omgående (inom 5 dagar) då ni mottagit er order. Tänk på att behålla allt emballage och innehåll vid transportskada för reklamation till fraktbolaget. Trasig eller defekt vara ska hållas tillgänglig för oss i de fall där aktuellt fraktbolag eller vår reklamationsavdelning önskar ha varan i retur.

 Instruktioner vid transportskada:

  • För snabb behandling av ärendet, ta en tydlig bild på det trasiga godset och e-posta bilden till oss på [email protected].
  • Inkludera alltid ert beställningsnummer när ni kontaktar vår kundtjänst.
  • Reklamation vid transportskada ska göras inom rimlig tid efter ni mottagit er order (senast 5 dagar efter ni mottagit er order) och görs vid ett och samma tillfälle. Det är därmed viktigt att ni kollar igenom hela sändningen innan ni gör er reklamation.

Vi förbehåller oss rätten att antingen göra en återbetalning för skadat gods eller skicka ny vara till kund.

Gäller det reklamationer som vi tar tillbaka för att testa och det visar sig att produkten fungerar som tänkt debiteras ni för samtliga fraktkostnader samt ev. hanteringskostnad.

I de fall vi sänder ersättningsprodukt och informerar att vi önskar ha skadad/skadade varor i retur står vi för returfrakten. Om kunden inte sänder tillbaka varor som ni har mottagit ersättningsprodukt för, debiteras alla kostnader såsom frakt, varans kostnad samt hanteringsavgift kunden.

Diska köpta varor i diskmaskin

Om det anges på produktsidan att varan tål att diskas i maskin så ska den klara det enligt tillverkaren.
Anges det inte att varan kan diskas i maskin på produktsidan eller på produktkartongen (om sådan medföljer) ska varan diskas för hand.

Ångerrätt/Reklamation

Det är alltid 14 dagars öppet köp eller ångerrätt när du handlar hos oss. 

Vid returer ska produkten vara oanvänd och i oförändrat skick. Vi mailar en retursedel som ni skriver ut, fäster på lådan och lämnar in hos samma ombud inom rimlig tid (en vecka). När vi mottagit returen kontrolleras denna och vid ett godkännande returneras hela produktens kostnad med ett avdrag på 119 kr som är kostnaden för returfrakt och hantering.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv för frakterna. För återbetalning kommer det en kreditering från Klarna som är vår samarbetspartner för betalningar.
 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Betalning sker via Klarna Checkout eller Klarna B2B/Billie.

Klarnas köpvillkor finns att läsa här. Klarna B2B/Billies villkor finns att läsa här. Genom att genomföra ett köp på webbplatsen godkänner du Barshopen i Stockholm AB’s köpvillkor.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Alla texter och bilder på vinglas.se tillhör verksamhetens juridiska person och skyddas av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Produkter

Handla

Information